
Opracowanie metod działających na konsumenta to testy, testy, testy. Na szczęście są ludzie, którzy dzielą się tą wiedzą. Dowiedz się co działa na Twoją percepcję na stronach www. Wyższa konwersja na 10 sposobów.
Każdy z nas jest wystawiony na działanie różnych działań marketingowych, nad czym nie zastanawiamy się ani chwili. Nie myślimy o tym, co jest RTB, Adwords czy GDN. Wchodzimy na stronę, widzimy reklamę, klikamy, nie klikamy albo włączamy ad blockera. Nie interesuje nas skąd on się tam wzięła i dlaczego widzimy tą reklamę, a nie inną. Czasem denerwujemy się, że ściga nas jedna firma od kilku tygodniu mimo, że już od dawna nie mamy potrzeby na ten produkt. Czasem zwracasz uwagę na reklamy całkiem nieatrakcyjne. Dlaczego się tak dzieje? W co kilkasz? Albo w co klika Twój klient (jeśli jesteś po drugiej stronie barykady)?
Powinno Cię to interesować jeśli: pracujesz w marketingu, robisz strony, prowadzisz bloga, albo piszesz….cokolwiek dla Ciebie. Poniżej wyższa konwersja na 10 sposobów czyli jak zwiększyć zaufanie i zainteresowanie swoich odbiorców, sprawić by klikali w to czego potrzebujesz. Dowiedz się co przyciąga Twój wzrok:
1. Czcionki z rodziny San serif podnoszą konwersję! Czy ty wiesz czym one się różnią? Ja dowiedziałam się wczoraj, że Sans-serif to wszystkie czcionki, które posiadają minimum linii, a serif mają dodatkowe zakończenia. Okazuje się, zwiększają czytelność. Taki detal, a będzie wpływał na każdą treść czytaną przez Ciebie w internecie.
Różnica w konwersji podczas testów wyniosła nawet 30%, więc do kosza najlepiej wywalić Times New Roman, z zaprzyjaźnić się z Arialem. Czcionki to dość prozaiczna sprawa, a może zdziałać cuda.
Więcej o czcionkach w >> Ciężkie życie czytelnika.
2. Niebieski kolor tła również osiągnął 30 procentową podwyżkę. Dlaczego niebieski? Bo to kolor zaufania. W trakcie badania całkowitym zwycięzcom okazał się niebieski o dokładnym kolorze: R=100, G=149 B=237} (Hex={6495ED}).
Również skuteczne były ciemne tła, ale też białe i szare.
Więcej o postrzeganiu kolorów w >> Czerwony kremik.
3. Wszyscy odbiorcy przechodzą kolejne fazy ewolucji. Przestaliśmy czytać bo zafascynowały nas obrazki. Teraz obrazki już nie wystarczają i jesteśmy zachłanni na video. Ostatnio mój ulubiony guzik „play” jak się okazuje może działać bardzo różnie na odbiorców. Od niewielkiego wzrostu (+2%) do gigantycznego spadku -40%. Ważne okazało się, aby przekazywana treść była przez osobę bliską odbiorcy, jakiegoś Kowalskiego, a nie sprzedawcę z całym arsenałem tekstów sprzedażowych.
4. Tabele do 700 px działają o 19?% lepiej niż te 800 px. Szersze są mniej czytelne, więc olewane. Może wynikać to ograniczeń naszgo oka, który po prostu męczy się wodząc po jednej linii zbyt długo, gubi się przeskakując do kolejnej bo nie może jej objąć zasięgiem.
5. 88% więcej osób konwertowało na stronie z mniejszym nagłówkiem. Ich nie interesuje kim jesteś tylko co mogą dostać. Statystyka była sprawdzana na takiej stronie:
6. Pytania z sensem mają moc. Nigdy nie stawiamy pytań zaczynających się od „czy…” odpowiedź najczęściej będzie „nie”. Znacznie lepiej (+44%) konwertują zwroty takie jak:
„Jak….” („Jak przygotować najlepszy suflet dla teściowej?”)
Kto chce… („Kto chce poznać tajemnicę efektywnego pisania?”)
10 sposobów by… („10 sposobów na zwiększenie konwersji” 😉
Oczywiście nie zawsze i nie dla każdego biznesu ma sens. Z takimi elementami jak podpisy to spokojnie, ale jeśli już jest sens to 8% więcej ludzi jest twoich. Zawsze interesuje nas bardziej to co wiedzimy na pierwszy rzut oka, czyli tyle ile mieści nam się na ekranie.
8. Pokazywanie produktu może zwiększyć jego sprzedaż nawet o 145%. Odbiorcy chcą wiedzieć co dostaną. Nawet jeśli jest to coś wirtualnego. Niemal zawsze można przedstawić to za pomocą symboli albo w domyślnym opakowaniu jak kursy i e-booki w zgrabnej okładce.
9. Animowane grafiki przyciągają uwagę. Wszystko co się rusza przyciąga nasz wzrok. Wodzimy więc za strzałką, która pokazuje gdzie mam kupić albo odebrać produkt i 12% więcej z nas to właśnie robi.
10. Łamigłówki wyzwalają zainteresowanie, pobudzają i angażują, a jeśli dodatkowo pozwalają wygrać przenoszą pozytywne emocje dalej na produkt. Ile? 24% wyższa konwersja przytrafiła się eksperymentującym taki rozwiązania.
To teraz czytelnicy – watch out, teraz wiecie dlaczego zwracacie na coś uwagę, piszący – enjoy i testować
Dobry tekst, dodałbym jeszcze informację o tym żeby nie justować treści na stronie oraz o odpowiednim rozmiarze czcionki(mała-źle się czyta, duża-wygląda mało profesjonalnie)ale nie chce mi się szukać informacji/danych na ten temat. Chętnie natomiast przeczytam jak znajdziesz coś jeszcze o konwersji.
Dzięki Mateusz za wyrażoną potrzebę 😉 Następny post będzie o konwersji w video. Ale przy czcionkach masz oczywiście rację.